Van de Shetlands naar Edinburgh.

31 mei 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is weer een reisdag. Laatste ontbijtje in Busta House, koffers pakken en daaaaag! Ook weer omgevlogen. Het was een prima hotel, heel aardig personeel, en heerlijk eten, maar een beetje te posh (kak) voor ons. Al moet ik zeggen dat mrs. Bucket wel een beetje ontdooide en zelfs een praatje met ons heeft gemaakt.

In onze rugzak hadden we per ongeluk een wandelgids uit het Scalloway Hotel meegnomen. Omdat we op de weg naar het vliegveld toch langs Scalloway rijden brengen we de gids terug. Nog even snuiven en gedag zeggen bij de hoteliers, Peter en Caroline. Scalloway Hotel blijft onze favouriet.

Om half 11 zijn we op het vliegveld en kunnen we inchecken voor onze vlucht om 11.45 uur. Heerlijk zo'n klein vliegveld, geen poespas en lange rijen. Precies op tijd stijgen we op van Sumburgh airport, tegen de wind in. Het is mooi zonnig maar er staat heel veel wind. Net na het opstijgen voelt het of we in een 8-baan zitten, maar zodra we hoog genoeg zijn gaat het prima. Zo'n propellervliegtuig maakt wel heel veel lawaai. Van de servetjes maken we oordoppen anders zijn we doof voordat we in Edinburgh zijn.

Nadat we geland zijn en de koffers van de band hebben gehaald gaan we op zoek naar een bus die naar het centrum gaat. Bij de ticket office om een kaartje, niet nodig kan in de bus zelf. In de bus zelf blijkt dat je gepast moet betalen, foutje bedankt, ik weer terug naar het kaartjes loket. Word ik toch weer bijna weggestuurd, maar nadat ik uitleg dat ik geen muntgeld heb wil de loketmeneer het wel wisselen. Als we eenmaal in de bus zitten blijkt dat wij niet de enige touristen zijn die het niet snapten. Verbeterpuntje: Groot bord bij de bushalte dat je met gepast geld moet betalen.

Volgende vraag, welke halte moeten we uitstappen? Ik vraag het de buschauffeur maar die moet lachen als ik vraag hoeveel haltes. Nou ja, we moeten er bij Toll Cross uit, dan de bordjes maar goed in de gaten houden. Maar, service van de zaak, want op een gegeven moment roept hij dat we eruit moeten. Nog 5 minuten lopen en we zijn in onze B&B.

Nadat we de koffers op de kamer hebben gebracht lopen we het centrum in. We zitten op 5 minuten lopen van het centrum. Mooie oude stad en niet te groot centrum, maar wat een anti-climax met de afgelopen week. We hebben vandaag in 1 dag meer mensen gezien dan de hele afgelopen week bij elkaar.

Een verkennend rondje gelopen, op het terras gegeten, want het is hier heerlijk weer, ook zonnig maar een paar graden warmer dan op de Shetlands. Na het eten doen we nog een rondje en komen we in een park terecht, the Meadows, vlakbij de universiteit van Edinburgh. Hier heb ik de enige foto van vandaag gemaakt. Heel studerend Edinburgh zit in het park. Gezellige boel hier.

Voor vandaag weer genoeg beleeft, morgen zien we weer verder.

1. Bella De Vos:
    31 mei 2017
    Hallo luitjes wat hebben jullie een super vakantie.Lees trouw jullie verhaal.

Dikke kus xx