Blog 6, Invercargill, zaterdag 16 maart 2019.

20 maart 2019 - Glenorchy, Nieuw-Zeeland

Deze morgen pakken we ons boeltje weer bij elkaar en vertrekken we richting Invercargill. Een rit van zo'n 140km. Onderweg stoppen we voor nog een vuurtoren bij Waipapa Popint. Je waait uit je verschoning, maar het is een prachtige dag zodat de mooie witte houten vuurtoren helder afsteekt tegen de strak blauwe lucht. Op het strand ligt een verdwaalde zeeleeuw lekker te slapen en stoort zich absoluut niet aan de touristen die hem fotograferen.

Even uitwaaien voordat we verder rijden naar Invercargill, waar we maar 1 nacht blijven omdat het anders te ver rijden is naar Glenorchy, onze volgende stop.

Nadat we zijn ingecheckt gaan we met de auto naar Bluff, ja dat bedennk je toch niet, het is echt waar. Bluff is het meest zuidelijke stadje van het Zuidereiland, vanwaar de ferry's vertrekken naar Stewart Eiland en waar grote schepen de haven inkomen om brandstof ed aan te leveren. Maar Bluff is vooral bekend om zijn oesters. We gaan vanavond eten in Oysters Cove, wat bekend staat om de Bluff Oesters.4

Verder is Bluff een beetje troosteloos stadje met alleen weer een prachtig uitzichtpunt bovenop de berg.

Twee sterke punten, het uitzicht en de oesters, maar verder niet echt een mooie plek.

We hebben gereserveerd in het restaurant en aangezien ik de enige ben die oesters lust moet ik die natuurlijk wel proeven. Verder kun je er ook andere heerlijke vis eten, dus voor ieder wat wils. Ook het uitzicht vanuit het restaurant over de Foveaux Strait is weer geweldig. De Foveaux Strait is een gevaarlijke zeestraat tussen het Zuidereiland en Stewart Eiland waar het met slecht weer behoorlijk kan spoken en waar dan ook al menig schip is vergaan. Het ziet er nu echter heel kalm en vredig uit.

Morgen op naar Glenorchy waar de filmopnames voor Lord of the Rings hebben plaatsgevonden.