Scalloway

26 mei 2017 - Scalloway, Verenigd Koninkrijk

Oh wat hebben we heerlijk geslapen. Excuses voor de taal- en spellingfouten, maar jullie snappen dat ik natuurlijk wat afgeleid was en een beetje versleten na een lange dag. Vandaag weer fris en fruitig beginnen we aan een nieuwe dag.

Het is vanmorgen erg mistig als we opstaan. Op de Shetlands verandert het weer snel en vaak, four seasons in one hour ongeveer. Na ons ontbijtje komt er een voorzichtig zonnetje tevoorschijn. We besluiten de auto te laten staan en de stoute wandelschoenen aan te trekken. Op onze kamer ligt een gids met wandelroutes en er is er ook 1 rond Scalloway. Eerst wandelen we naar Scalloway castle, of wat ervan over is en na enig zoeken en vragen vinden we de offroad wandelroute. Een behoorlijke klim brengt ons over een heuvel waar we worden beloond met een prachtig uitzicht over the pretty Loch of Burwick en het eiland Hildasay met daarom heen allerlei kleine eilandjes.

Het is inmiddels prachtig zonnig weer geworden met weinig wind, wat op de Shetlands vrij uitzonderlijk is. We worden staande gehouden door de boer over wiens land we lopen voor een praatje. De mensen zijn hier heel belangstellend en vriendelijk. Volgens mij zijn wij hier ook een soort bezienswaardigheid.

Er is niet echt een wandelpad maar we volgen de kustlijn terug naar Scalloway. De uitzichten zijn adembenemend mooi. Een wandeling van ongeveer anderhalf uur. Eenmaal terug in Scalloway is het ontbijt alweer verteerd en zijn we toe aan een lunch. Fishcakes en mixed salad, hmmm lekker. Van wandelen word je hongerig.

Terug bij het hotel strijken we neer op het terras in de zon en genieten we de rest van de middag pratend met locals en andere toeristen, bierdrinkend en lezend. Niet perse in die volgorde. Iedereen is het erover eens dat dit weer zeer uitzonderlijk is hier. Hebben wij dan maar weer mooi meegemaakt. Komen we toch nog bruin terug.

Zo, deze dag zijn we zeer relaxed doorgekomen. Nu maar eens kijken in het restaurant wat the catch of the day is. Tot morgen!!

1. Martijn:
    27 mei 2017
    Lopen is goed voor de vetjes! Heel mooi daar veel plezier x
  2. Marja:
    27 mei 2017
    Jaaa heeeel veeeel lopen want het eten is hier erg lekker. Dank je wel lieverd. XXX