Strand

21 oktober 2017 - Albufeira, Portugal

Jaaaa, vanmorgen wakker geworden met een stralend blauwe lucht. Het beloofde een echte stranddag te worden. Martijn, Jennifer en Jeannot waren vanmorgen heeeeeeel vroeg weer thuis. De kids wakker gemaakt voor een ontbijtje en daarna gingen ze nog even een beetje slaap inhalen.

Ik ben een wandeling gaan maken door Albufeira. Het was echt heerlijk zonnig en met een lekker windje goed te doen. Al wandelend heb ik wat foto's gemaakt van dingen waar mijn oog op viel. Een in verval geraakt groot huis, prachtig bloeiende Bougainville, een granaatappelboom en een muur vol bloeiende Ipomoea. Wat het mooie is van de regen die afgelopen week is gevallen is dat het wel een soort van lente lijkt. Het is opeens weer prachtig groen en alles bloeit zoals bij ons in de lente.

Verder is Albufeira alleen maar appartementen, eettentjes en touristenwinkeltjes. Bij Pau da Bandeira is een uitzicht punt van waaruit je prachtig over het strand en de zee uitkijkt. Gelukkig was er een roltrap naar boven en weer terug want het was een behoorlijke klim. Ik ben over het strand teruggewandeld maar toen was het al behoorlijk warm.

Terug in het hotel lagen de kids nog te knorren en ben ik maar vast naar het strand gegaan. Niet veel later kwamen Martijn en Jennifer ook en hebben we een heerlijke duik in zee genomen. De rest van de middag hebben we soezend en zonnend met nog een verfrissende duik doorgebracht totdat het eind van de middag bewolkt werd en meteen ook frisser.

Vanavond voor de laatste keer samen gegeten met een heerlijk ijsje als toetje. Het was een heerlijke vakantie zo samen. Fijn om Martijn een paar dagen dichtbij te hebben. Het was heel gezellig!!

Morgen moet Jennifer weer werken. Na het ontbijt brengen we haar weg en gaan Martijn en ik terug naar ons hotel om in te pakken en uit te checken. Dan nog maar even naar het strand en genieten van de laatste zomer voor dit jaar.

Om 19.00 uur vliegen we weer terug naar huis waar mijn lieve man ons op komt halen.   Ik vind het ook weer fijn om naar huis te gaan maar ik vind het wel lastig om Jennifer hier achter te moeten laten. Ik, en Martijn ook, dat weet ik zeker, zouden haar het liefst bij de handbagage stoppen en mee naar huis nemen. Maar helaas, dat kan niet.

We hebben samen weer mooie herinneringen gemaakt waar we nog heel lang met plezier aan terug kunnen denken.