Maandag 4 maart tot en met woensdag 6 maart 2019, blog 1.

7 maart 2019 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Lieve lezers,

Het heeft even geduurd, maar dat kan ook niet anders als je naar de andere kant van de wereld resit toch?

Maandag 4 maart zijn we door Daan en Ankie naar Schiphol gebracht. We worden afgezet op Schiphol rond half 8 en we zijn al ingecheckt, dus de bagage afgeven en we kunnen door de security waar het nog helemaal niet druk is. Met een E-paspoort kun je 'automatisch' door de douane en dan lekker loungen bij de Starbucks.

Om 09.40 mogen we aan boord van het vliegtuig en om 10.25 gaan we de lucht in om daar vervolgens 12 uur te blijven hangen. Wel vliegen we met een snelheid van ong. 1000km/uur 11756km. Naar Singapore.

Twaalf uur vliegen plus 7 uur tijdverschil maakt dat we dinsdagmorgen om 05.55 uur keikapot landen op Singapore Ghangi Airport. Gelukkig hebben we een transit hotel geboekt en moeten we pas vanavond om 19.50 weer vliegen. Uitgeput van het lange zitten, jeee, wat word je daar moe van, storten we in ons hotelbedje en slapen 9 uur achter elkaar. Om een uur of 5 zijn we weer fris en vol goede moed voor de laatste vlucht. Haha, weer 15128km., 9:23 vlieguren en 5 uur tijdverschil verder landen we om 10.40 uur op Christchurch Airport.

Eerst de koffers ophalen, dan door de douane, controle van de wandelschoenen, of je geen beestjes of zaadjes mee het land in neemt, dan nog een rontgen controle van de koffers en een drugssnuffel door een labrador en ja hoor, we mogen naar buiten, jippie!!!!

Jos en Melita staan ons op te wachten, wat best bijzonder is aan de andere kant van de wereld.

Met onze stoere huur auto (een Holden?? Is Opel geloof ik, Captiva) rijden we (Nou ja, Jos dan, want wij zijn te gaar om meteen links te gaan rijden) naar onze eerste camping, 219 on John. Jos en Melita hebben hun camper daar al neergezet waar Snoopy, de poes ons al zit op te wachten. Wij hebben een cabin met een heerlijk bed wat enorm lonkt. We proberen het echter zo lang mogellijk vol te houden vandaag om vanavond meteen een goeie nacht te kunnen maken, zodat we zo goed als meteen al in het goede tijdritme komen.

We hebben wel ervaren nu dat zo'n reis je niet in de kouwe kleren gaat zitten, wat een aanslag op je lijf zeg. Eind van de middag wordt het steeds zwaarder en wanneer we nog even boodschappen gaan doen lopen Henry en ik bijna slaapwandelend door de supermarkt.

Na het eten slaat de man met de hamer echt toe en om half 8 's avonds moeten we echt gaan slapen. We zijn dan ongeveer 24 uur zonder slaap, en we zijn 12 uur vooruit gegaan in de tijd, wat ongeveer voelt als 2 nachten achter elkaar zwaar stappen.

Maar, we zijn er en ons avontuur kan beginnen.

Lieve groet,

Henry&Marja

1. Gijs:
    8 maart 2019
    Ha Marja, heel keuk van jullie te horen. Wat een reis joh. Gelukkig zijn jullie er en kan het feestje nu echt beginnen. Een hartelijk welkom helpt daar natuurlijk enerm bij. Geniet er van!
  2. Marja:
    8 maart 2019
    Hey Gijs, leuk van jou te horen. Tja, tis een dingetje.
  3. Jip en janneke:
    8 maart 2019
    Wow, wat een reis! Super fijn te horen dat jullie aangekomen zijn! En al leuke foto,s ! Bij ons is de betonvloer gestort vd schuur. Prachtig weer gehad,nu regen!
  4. Annemarie:
    11 maart 2019
    De man met de hamer klinkt heeeeel herkenbaar! 😃
    Komt allemaal goed, je zit er nog lang genoeg en je hóeft niks. Go with the flow ;)