Dagje niks

19 oktober 2017 - Albufeira, Portugal

Na een heerlijk nachtje slapen vanmorgen op het gemakje opgestaan. De douche is prima, goeie straal om onder wakker te worden. Samen met de kids ontbeten in het hotel en overlegd wat we zouden willen doen vandaag. Haha, zo weinig mogelijk.

Martijn en Jennifer wilden een beetje winkelen dus zijn we weer naar de Algarve Shopping (het winkelcentrum waar Martijn en ik gisteren ook waren} gereden. Winkel in, winkel uit, maar wel gezellig. Je hebt hier ook H&M en C&A maar toch ook weer winkeltjes die je bij ons niet hebt. Tussen de middag een Macje gescoord, een kinderhand is gauw gevuld...met als toetje een mini McFlurry (voor papa: dit is een ijsje). Op de terugweg wilde Martijn nog even de baby uithangen, lekker ding(zie foto).

'S Middags zijn we weer door ALbufeira geslenterd, lekker op een terrasje gezeten en om 4 uur hadden Martijn en ik een massage geboekt. Dat was een verwennerijtje, omdat het vakantie is. Het was vandaag geen slecht weer maar nog wel redelijk bewolkt en dus niet echt strandweer. De temperatuur is heerlijk, ongeveer 22 graden,  niks mis mee.

Vanavond zijn we naar "de strip" zoals dat heet gereden. Dit is nog wel in Praia da Oura, een dorpje wat eigenlijk tegen Albufeira aanligt. Daar is ook het hotel waar Jennifer werkt. Het is net te ver om te lopen, maar gelukkig zijn we mobiel en zijn we met de auto gegaan.

"De strip" doet al vermoeden (Las Vegas) dat het daar te doen is wat uitgaan betreft. Een lange straat met alleen maar eettentjes en barretjes. Heel veel Engelse pubs waar grote televisie schermen hangen. Je zou eens een wedstrijd moeten missen als je op vakantie bent...... Bleh!!! Het stikt hier van de Engelsen en ze zijn nog steeds of lijkwit of zo rood als een kreeft, haha!!

Wij hebben ook deze avond weer typisch Portugees gegeten, sushi!! Maakt mij helemaal niks uit, ik vond het heerlijk!! Voor 15 euro mag je zoveel bestellen als je wilt en omdat het allemaal kleine hapjes zijn en omdat je met stokjes eet kun je aardig wat eten. Ik moet zeggen dat het eten met stokjes me aardig goed afging, zelfs de noodles (bami) kreeg ik zo naar binnen.

Al met al niet zo heel veel gedaan, maar het is tenslotte vakantie en het was wel een hele gezellige dag!!