Carvoeiro

21 oktober 2017 - Albufeira, Portugal

Vandaag zijn we op bezoek geweest bij Desiree, Glijn en Jeannot. Eerst zijn we naar Carvoeiro gereden. Een beetje Albufeira in het klein, maar ook daat veel Engelsen. Het weer was echt raar want in Albufeira was het bewolkt, onderweg regende het een beetje en in Carvoeiro scheen de zon en was het echt lekker warm. En dat over een afstand van ongeveer 30km.

Carvoeiro heeft een klein strandje omgeven door rotsen. Even met de voetjes in de zee en daarna even lekker in de zon op een terrasje. Toen zijn we teruggereden naar Carvalho, een klein dorpje tegen Carvoeiro aan waar Desiree en Glijn een appartement huren. Bleek dat ze bij Hans en Harriet waren in Ferragudo. Dus, hup weer in de auto en een stukje verder dan Carvoeiro naar Ferragudo. Het is daar echt prachtig. Heel rustig, heel groen en prachtige Villa's. Het leek Hollywood wel. Er wonen daar ook geen Portugezen maar alleen buitenlanders met een 2e huis of permanent. En je ziet er ook geen toeristen. De kids hebben een duik genomen in het zwembad en Desiree en ik zijn een rondje gaan wandelen met H&H naar de kliffen. Langs de kust is een ruig wandelpad met prachtig uitzicht over de zee. Wel goed uitkijken waar je loopt anders kukel je zo naar beneden.

Eind van de middag zijn we teruggereden naar het appartement in Carvalho. Een klein complex met vanaf het terras prachtig uitzicht op palmbomen en de zee. Om de dag af te sluiten hebben we met z'n allen bij en italiaans restaurant in Carvoeiro gegeten. Jeannot is met ons mee terug gereden naar Albufeira want de kids gaan nog uit. Nou, ik ff niet. Ik vond het wel weer genoeg spektakel vandaag. Het was weer een heerlijke, gezellige dag!! Ik zou dit nog best een poosje vol kunnen houden, maar dan wel met Henry erbij!!!!

Zo, nu oogjes dicht en snaveltjes toe!! Tot morgen.