De reis naar de Shetlands, de 1e dag.

25 mei 2017 - Scalloway, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen om 2.00 uur opstaan, wel erg vroeg. Alles stond gereed en om 3 uur zijn we gaan rijden richting Schiphol. Vanmiddag om 17.00 plaatselijke tijd waren we in het hotel. Een 'Batse reize' om het zo maar eens te zeggen.

De vlucht naar Edinburgh ging voorspoedig. Al moet ik zeggen dat alle controles de voorpret niet echt vergroten. Schoenen uit, riem uit, tablet uit de tas en nog een extra controle op de broodjes kaas in de tas. Om half 8  in Edinburgh en om 14.45 pas in het vliegtuig naar de Shetlands. Wachten, wachten, wachten...... Het was 20 graden dus wel elkker om buiten mensen te kijken. En, voor de kenners....... Ik was blij man, ik zat op de G (zie foto).

Eenmaal in het vliegtuigje naar de Shetlands (een Saab 340 turbo prop) had ik het idee van Henry & Marja naar het eind van de wereld. In het vliegtuig kunnen max. 30 mensen maar er zaten maar 20 mensen in het vliegtuig en die 2 maffe toeristen die naar de Shetlands gingen.

Eenmaal aangekomen werden we opgehaald en naar de autoverhuur gebracht. WE hebben echt de allerlelijkste auto (een kia Seoul) die je je maar kunt bedenken en met duidelijke stickers dat het een huurauto is (als waarschuwing voor de plaatselijke bevolking). Maar het rijd en we zijn waar we wezen

We werden hartelijk ontvangen in het hotel en we hebben net heerlijk gegeten in de lounge. Het is hier super gezellig en zeker toen bleek dat we naast de complete cast van de serie Shetland bleken te zitten. Deze serie is de reden waarom we hier zijn en nu zitten we te kletsen met de acteurs......Ze zijn aan het filmen voor een nieuw seizoen en ze logeren allemaal hier in het hotel. Hihi, mijn dag kan niet meer stuk....

1. Bella De Vos:
    25 mei 2017
    Hoop dat jullie een super vakantie zullen hebben.En als jullie nog iets tegen komen van heksen of iets in die richting hou ik me van harte aanbevolen. Haha Past Henry zijn kilt???xx
  2. Gijs:
    26 mei 2017
    Dat is wel een enorme bof dat jullie in het zelfde hotel zitten als de cast van je favoriete serie!
  3. Ben:
    26 mei 2017
    Erg leuk om te lezen ! Waarschijnlijk komen jullie terug als de McSpitjes ?......
  4. Daan:
    26 mei 2017
    Gelijk aangemeld als figuranten zeker ;). Veel plezier en doe ze maar de groetjes.